건축설계학과 소개
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건축설계학과의 교육프로그램은 전문직으로서의 건축사는 단순한 기술자가 아니라 풍부한 인문 교양교육과 경험을 바탕으로 전문교육을 받을 때 비로소 양성될 수 있다는 확고한 믿음에 기반을 두고 있다. 본 대학원 건축설계학과는 학부에서 충분한 인문 교양과 건축설계의 기초교육을 받은 학생들이 진학하여 4+3(비전공) 또는 4+2(전공)의 교육시스템으로 심화된 건축전문교육을 완성하는 국내 최초의 대학원 중심의 건축전문 교육기관으로 설립되었다.
건국대학교 건축전문대학원은 실무위주의 전문가 교육을 지향하지만 단순한 실무기술의 교육이 아닌 실무와 창의적 리서치 능력이 결합된 교육을 추구한다. 우리나라의 도시건축 환경은 세계적 보편성과 함께 독특한 역사적, 문화적 특성을 갖고 있다. 본 전문대학원은 이러한 우리 도시 건축 환경의 정체성을 분석하고 현실의 문제를 해결할 수 있는 능력을 개발하는데 관심을 갖고 있다. 이를 위해서는 실무와 리서치 능력을 겸비해야 하고 이러한 건축적 리서치의 과정에서 창의성은 필수불가결한 요소이다. 따라서 본 대학원의 교육은 기술적 능력과 프로그램의 해석, 도시적 문제의 해결과 같은 실무능력과 예술적, 과학적 창의성의 결합을 지향하며, 실무와 리서치는 궁극적으로 분리되지 않는다는 확고한 믿음을 바탕으로 한다.
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The Department of Architecture’s academic program reflects GSAKU’s firm belief that professional architects are much more than technicians. These genuine professionals are nurtured only through sufficient training and exposure to humanities and liberal education. The school is among the first South Korean architectural educational institutions to offer a graduate school-oriented system. Students of the Department of Architecture have two options: (1) the “4+2” program for those who majored in architecture and received basic training in architectural design; and (2) the “4+3” program for those with sufficient exposure to undergraduate level humanities and liberal arts. Regardless of the length of the program, the common goal is to offer in-depth training.
Although GSAKU aims to produce professionals with field-smart executive abilities, the focus extends beyond to include creative research capabilities. The urban architectural environment in South Korea boasts not only global appeal but also historical and cultural idiosyncrasies. GSAKU is interested in examining the core of the local urban architectural milieu and developing skills for resolving real world issues. Toward that end, students must show they are equipped with executive as well as research abilities. Creativity is another indispensable quality that they must instill among themselves in order to function as keen researchers. Therefore, GSAKU advocates combining technical proficiency and program interpretation skills, executive capabilities for solving urban issues, as well as artistic and scientific creativity. These reflect the school’s solid belief that field work and research are essentially one endeavor.