다음의 첨부파일을 다운로드하여 향후 대학원 일정 및 주요 공지사항을 안내합니다.
등록금 납부 후 제출서류(재정증명서류 및 졸업예정자 학력서류 미제출 대상자) 보완 및 표준입학허가서(학생비자) 발급, 기숙사 신청, 수강신청 등 주요사항을 안내하오니 관련 내용을 빠짐없이 확인하시기 바랍니다.
* 등록금 납부 후 등록금 입금 완료 확인은 등록금 납부확인고지서(영수증)를 하시기 바랍니다.
* 기숙사 신청관련 내용은 기숙사 홈페이지 공지글 -> 쿨하우스 홈페이지 의 상세내용을 확인해주시기 바랍니다.
* 학번생성 및 수강신청은 추 후 대학원 행정실에서 일정 확정 후 안내드릴 예정입니다.(7월 중순)
* 표준입학허가서는 등록금 납부 완료, 학사 또는 석사학위증, 성적증명서, 재정증명서 등 모든 서류가 제출 완료된 학생들에게 순차적으로(7월 중순~ 8월 22일까지) 발급드릴예정입니다.(해외체류:이메일, 국내체류:외국인학생센터 방문 직접 수령)
Download the following attachment to guide you for 2024 Fall Graduate School for important notice and schedule.
After paying the tuition, those student who are still expect to supplementing documents (financial certificate documents and those who do not submit academic documents for those who are expected to graduate), issuing official acceptance letter for issuing student visa, applying for dormitories, and registering for classes, so please check all related information.
* To confirm the completion of the tuition fee after payment, please check a tuition payment confirmation notice (receipt).
* For dormitory application information, please check the notice on the dormitory website for guideline->click to link.
* We will inform class registration date soon after confirming the schedule at the graduate school administration office. (mid-July)
* The official acceptance letter will be issued sequentially (from mid-July to August 22th) to students who have completed the payment of tuition, submission of bachelor's or master's degree, a final academic transcript, and a financial certificate. (Staying abroad: email, stay in Korea: visit the CISS office and receive it person)